报纸怎么说——三月 28

报纸怎么说——三月 28
The papers react to claims Ukraine could be split ‘in two like Korea’ as well as the Duke of Cambridge’s plans to ‘modernise’ the monarchy.

Monday’s papers carry reports that 俄罗斯 wants to split 乌克兰 into two separate countries “like Korea”, the backlash to the US President’s “Putin must go comments” and revelations about the monarchy’s future signalled by the Duke and Duchess of 剑桥 while on tour of the Caribbean.

“Putin wants to divide Ukraine”, declare the front pages of 时代, 这 Guardian 一世, detailing a warning made by a 自入侵以来,泽连斯基首次在基辅的办公室分享了一段视频 intelligence chief to Western leaders that Russia wants to split the besieged country “in two like Korea”.

Daily TelegraphThe Financial Times carry the backlash against US President Joe Biden’s “Putin must go” remarks which appeared to call for the Russian leader’s outing, further escalating geopolitical tensions. The US secretary of state was forced to soften the president’s comments and provide assurances that the US was not seeking to overturn the Russian regime.

地铁 reports that civilians trapped in the Ukrainian city of Chernihiv have been forced to drink sewage water because bombing has been so relentless. The city has been under such constant shelling from Russia, residents are facing starvation, a Ukrainian MP said.

别处, 独立 writes that poorer students will be left behind by the Government’s new plan for schools which has been laid out in the new white paper.

每日快报 carries the Chancellor’s reported plan to cut council tax for “millions of hard-pressed families” amid the cost of living crisis.

同时, 这 每日镜报, 太阳每日邮件 react to comments made by the Duke of Cambridge while on tour of the Caribbean. The papers write that William wants to “modernise” and “shake-up” the monarchy to ensure its survival. His “blueprint” for the future is predicted to include being respectful of nations who want to become republics, cutting the number of staff employed by Buckingham Palace and doing away with the monarchy’s long-standing “never complain, never explain” policy.

And the 每日星报 splashes with its take on the P&O scandal after the company sacked 800 British staff in favour of cheaper labour from overseas.

发表评论

您的电子邮件地址不会被公开.